Jak widać na poniższych przykładach, to jak wykonana jest strona internetowa ma znaczenie!
PRZYKŁAD 1
Poprawa współczynnika odrzuceń dla całej witryny (wszystkie podstrony).
Stara strona: 37%
Nowa strona: 2,8%
Spadek współczynnika odrzuceń o 92%
PRZYKŁAD 2
Przykład poprawy współczynnika odrzuceń dla strony typu Landing Page, na którą kierowany jest ruch z reklam w Google Ads.
Stara strona: 79%
Nowa strona: 26%
Spadek współczynnika odrzuceń o 65%
Współczynnik odrzuceń obrazuje ilość sesji w witrynie, podczas których użytkownicy wyświetlali tylko jedną stronę.
W prezentowanych przykładach wysoki współczynnik odrzuceń wynikał z niskiej skuteczności strony docelowej, tzw. Landing Page.
Zmniejszenie współczynnika odrzuceń w większości przypadków poprawia konwersję na stronie internetowej i zwiększa współczynnik osiągania celów reklamowych, w postaci np. pozyskania kontaktu do klienta.