Reklama w Google Ads (AdWords)

Bądź widoczny dla potencjalnych klientów w Google!

Schemat sieci reklamowej Google Ads adwords

Kampnie Google Ads (AdWords)

Oferuję projektowanie i obsługę kampanii w systemie reklamowym Google Ads (AdWords).

W ramach usługi zajmuję się wszystkimi czynnościami związanymi z przygotowaniem i prowadzeniem kampanii.

W skład obsługi kampanii reklamowej wchodzi:

  • dobór trafnych słów kluczowych, powodujących wyświetlenie reklamy,
  • wyznaczenie celu kampanii i ustalenie sposobu mierzenia skuteczności kampanii,
  • przygotowanie reklam i konfiguracja kampanii,
    optymalizacja serwisu internetowego do którego kierują reklamy,
  • bieżąca kontrola i optymalizacja kampanii oraz reklam,
    regularne raportowanie skuteczności kampanii,
  • doradztwo jaka forma promocji będzie najskuteczniejsza dla Twojego biznesu,
  • w zakresie zmian na stronie, aby zwiększać skuteczność reklam i współczynnik konwersji.

Każdy klient otrzymuje raport skuteczności prowadzonej kampanii, w którym znajdzie takie informacje jak:

  • status słowa kluczowego,
  • liczbę wyświetleń reklamy dla słowa,
  • liczbę kliknięć w reklamę wyświetloną dla danego słowa,
  • koszt za klikniecie, suma kosztów w okresie raportowym,
  • sumaryczny koszt kampanii w okresie raportowym,
    średnią pozycję reklamy.

Narzędzia raportowania Google Ads (AdWords) oraz statystyk Google Analytics są dostępne dla klienta online przez cały czas. W dowolnym momencie może sprawdzać parametry i statystyki kampanii, co da mu wiedzę na temat generowanego ruchu i skuteczność kampanii.

Google Ads (AdWords) umożliwia natychmiastowe pojawienie się w Internecie.

Jest idealnym narzędziem do przeprowadzenia szybkiej akcji reklamowej, promocyjnej, kampanii sezonowej. Pozwala znaleźć cię potencjalnym klientom dokładnie w momencie, gdy szukają w Google oferty takiej jak Twoja.

System reklamowy Google Ads (AdWords) to jeden z najbardziej rozbudowanych systemów reklamy internetowej, umożliwiający emitowanie reklam użytkownikom:

  • wyszukującym produkty i usługi w wyszukiwarce stron internetowych Google Search,
  • wyszukującym w serwisach sieci wyszukiwania, czyli na stronach z wbudowaną wyszukiwarką Google, np. onet.pl czy interia.pl
    korzystającym z poczty e-mail w usłudze Google Mail (Gmail),
  • korzystającym z map w usłudze Google Maps,
  • odwiedzającym strony internetowe wydawców reklam zrzeszonych w programie Google AdSense,
  • korzystającym z aplikacji na telefonach typu smartfon, które pobrali np. ze sklepu Google Play.

Wszystkie z powyższych nośników reklamy dostępne są dla użytkowników Internetu zarówno na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach, smartfonach jak i innych urządzeniach z dostępem do Internetu wspierających ten system. Czyli praktycznie dla wszystkich.

Cel kampanii jest najważniejszy!

W Google Ads (AdWords) najważniejszym elementem kampanii jest cel. Może to być chęć budowania świadomości marki, zwiększanie zainteresowania zakupem bądź zachęcanie do działania. Określony cel marketingowy kampanii zostanie zrealizowany za pomocą jednego z kilku dostępnych narzędzi.

LINKI SPONSOROWANE

Google Ads linki sponsorowane

Reklamy wyświetlają się obok wyników wyszukiwania Google oraz w innych witrynach sieci reklamowej Google, gdy użytkownicy wyszukują hasła powiązane ze słowami kluczowymi z reklam.

KAMPANIA PRODUKTOWA

Reklamy wyświetlają się obok wyników wyszukiwania (niezależnie od reklam tekstowych) w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google, w tym YouTube i wyszukiwarce grafiki. Wyświetla użytkownikom zdjęcie produktu, tytuł, cenę, nazwę sklepu.

REKLAMA W SIECI REKLAMOWEJ

Reklama graficzna lub tekstowa wyświetlana na stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google. Umożliwia dotarcie z reklamami do klientów zanim zaczną szukać oferowanych przez ciebie produktów lub usług.

REKLAMA WIDEO

Kampanie wideo pozwalają wyświetlać reklamy wideo niezależnie lub w ramach strumieniowej transmisji wideo w YouTube i w sieci reklamowej Google.

Płaszczyzny działania sytemu reklamowego

System działa w trzech płaszczyznach.

Pierwsza, umożliwia dotarcie z przekazem reklamowym do użytkowników dokładnie w momencie, gdy szukają tego, co oferujesz w wyszukiwarce Google. Przez co trafiasz do odpowiednich użytkowników, w odpowiednim czasie, z odpowiednim przekazem.

Druga, umożliwia statyczną emisję reklam podobnie do dobrze znanego modelu banerowego. Reklamy są wyświetlane użytkownikom czytającym swoją ulubioną stronę internetową czy używającym aplikacji w telefonie, np. popularnej prognozy pogody AccuWeather.

Niezależnie od wybranej płaszczyzny działania reklamowego, system oferuje narzędzia targetowania odbiorców reklam po to, aby jak najefektywniej dotrzeć do użytkowników potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez ciebie produktami i usługami.

Trzecią płaszczyzną jest remarketing użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę internetową. Reklama remarketingowa może wyświetlić się użytkownikowi w mediach zrzeszonych w systemie Google na podstawie ustalonych kryteriów i w określonym oknie czasowym.

Jaki jest zasięg terytorialny?

Reklamy mogą być wyświetlana dla wszystkich użytkowników z całego świata, możemy wskazać także konkretny kraj w jakim się mają wyświetlać, albo możemy skorzystać ze wskazania regionu lub innych ograniczeń precyzujących użytkownika.

Kierując reklamy na regiony lub lokalne obszary, system daje szansę dotrzeć do potencjalnych klientów najbardziej odpowiadających profilowi państwa działalności.

KORZYŚCI Z EMISJI REKLAM
W GOOGLE ADS (ADWORDS)

Zwiększenie widoczności w Internecie

Firma Google stworzyła platformy usług, z których korzysta ogromna ilość użytkowników i umożliwia dotarcie do nich z przekazem reklamowym, za pomocą systemu reklamowego AdWords.

Dzięki dużemu zasięgowi wiele osób, na danym obszarze geograficznym zobaczy Twoje reklamy. Większy ruch na stronie da ci szansę pozyskania nowych klientów.

Precyzyjna reklama we właściwym czasie

Docierasz do właściwych osób we właściwym czasie. Klienci znajdą Twoją firmę w Google dokładnie w momencie, gdy będą szukać tego, co oferujesz.

Sam decydujesz o zasięgu reklamy. Możesz docierać do potencjalnych klientów w wybranych krajach, regionach, miastach albo w określonej odległości od siedziby Twojej firmy lub sklepu.

Lepsza kontrola kosztów i precyzyjniejsze mierzenie zwrotu z inwestycji

Możesz na bieżąco kontrolować swoje wydatki. Dostosowywać budżet, wstrzymywać lub zmieniać reklamy w dowolnej chwili bez dodatkowych opłat.

Możesz na bieżąco sprawdzać wyniki skuteczności reklam. W Google Ads (AdWords) widzisz, ile osób zobaczyło reklamę, odwiedziło stronę, wykonało akcję lub zadzwoniło do Twojej firmy. Nie musisz zgadywać, która reklama działa, system dostarczy ci odpowiednich informacji aby to ustalić.

Zdobywanie informacji o klientach

W odróżnieniu od ruchu z wyników organicznych wyszukiwarki Google, dla ruchu pochodzącego z Google Ads (AdWords), dostępne są dane analityczne pozwalające zidentyfikować i zbadać każdą wizytę osobno. Adwords daje dostęp do danych, zachowania użytkownika, które można precyzyjnie filtrować i analizować wielowymiarowo, gdzie dla ruchu organicznego są to tylko dane ogólne.

Ta przewaga, daje reklamodawcy możliwość jeszcze bardziej precyzyjnego dostosowania swojej oferty do oczekiwań klientów. Dzięki temu może on optymalizować koszty we wszystkich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa.

JAK DZIAŁAM?

Poniżej przedstawiam poszczególne etapy procesu prowadzonej kampanii reklamowej.
Poszczególne etapy procesu wykonuję okresowo w celu utrzymania najwyższych parametrów kampanii.

Analiza i wyznaczenie celów

Poznaję oczekiwania klienta, następnie dobieram najlepsze dostępne rozwiązania pozwalające osiągnąć założone cele. Przed ustawieniem kampanii przeprowadzam analizę marketingową i przygotowuję strategię kampanii Google Adwords.

Konfiguracja kampanii

Dobiera trafne słowa kluczowe, przygotowuję treści tekstów reklamowych, grafiki, rozszerzenia reklam i inne elementy. Konfiguruję ustawienia kampanii w Google Ads (AdWords) oraz statystyki i raportowanie.

Nadzór i optymalizacja

Ciągle sprawdza prawidłowość działania kampanii, analizuję statystyki i dane z raportów aby móc reagować na pojawiające się zmiany. Wprowadzam zmiany i ustawienia słów kluczowych aby uzyskać najlepszą efektywność.

Raportowanie

Przygotowuję okresowe raporty zawierające kluczowe parametry kampanii, tak abyś miał możliwość oceny jej skuteczności.

Ile kosztują reklamy w Google Ads (Adwords)?

Ostatecznie koszt kampanii będzie taki jaki założy reklamodawca i nigdy nie będzie przekroczony. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy klient klinie w reklamę i odwiedzi stronę lub zadzwoni.

Informacja o miesięcznej ilości poszukiwań danego słowa kluczowego i średnich stawkach za kliknięcie (CPC) pozwoli na oszacowanie wymaganego budżetu reklamowego. Na tym etapie można także oszacować zasięg emisji reklamy. Informacja do ilu potencjalnych klientów trafimy przy ustalonym budżecie pozwala na porównanie kosztów i zasięgu z innymi formami reklamy, np. ulotki, banery, radio, telewizja.

Ceny za pojedyncze kliknięcie nie są stałe. System reklamowy Google Ads (AdWords) automatycznie ustala stawki w mechanizmie aukcji, na podstawie poziomu konkurencji pomiędzy reklamodawcami, trafności słowa kluczowego, jakości strony internetowej i wielu innych czynników. Jednak możemy ustalić ile maksymalnie jesteśmy skłonni zapłacić, a każda kampania posiada zabezpieczenie przed niekontrolowanym zużyciem budżetu.

Reklamodawca może ustalić budżet dzienny w dowolnej wielkości. Nie musi obejmować zasięgiem swojej kampanii 100% użytkowników. Przy mniejszym budżecie, system będzie emitował reklamy do momentu jego wyczerpania. Dzięki budżetowi dziennemu reklamy będą emitowane równomiernie przez cały czas kampanii. Jeśli kampania ma trwać jeden miesiąc i jej budżet będzie wynosił 600 zł, to system będzie miał dziennie do dyspozycji 20 zł.

DLACZEGO JA?

Od ponad 18 lat zajmuję marketingiem internetowym i reklamą firm w Internecie. Prowadzę kampanie reklamowe w Google Ads (Adwords) skutecznie pozyskujące klientów i generujące wysokie ROI.