Optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę obrazów Google Images

Oferta dotyczy technicznego przygotowania witryny internetowej na potrzeby pozycjonowania zdjęć w wyszukiwarce grafiki Google Images.

Zadaniem optymalizacji jest zwiększenie widoczności obrazów w wynikach wyszukiwania zdjęć.

Jeśli prowadzisz biznes w jednej z branż, której klienci poszukują usług i produktów poprzez wyszukiwanie zdjęć, i chcesz zwiększyć widoczność oferowanych produktów w wyszukiwarce Google, ta oferta jest dla Ciebie.

Optymalizację pod pozycjonowanie zdjęć wykonuję tylko dla witryn internetowych wykonanych w oparciu o system WordPress.

Co wchodzi w skład usługi optymalizacji strony pod wyszukiwanie obrazków w Google Images?

W skład zakresu prac wchodzi między innymi:

  • Przygotowanie architektury strony internetowej.
  • Wdrożenie mechanizmów poprawiających współpracę witryny z robotem wyszukiwarki obrazów.
  • Wykonanie niezbędnych prac programistycznych.
  • Optymalizacja obrazów (opcjonalnie).
  • Wszelkie prace wykona bez zbędnego angażowania pracowników firmy w realizację tego zadania.

Optymalizacja zdjęć nie leży w podstawowym zakresie tej usługi. 

Chętnie zajmę się także wieloaspektową optymalizacją zdjęć.

Jakich rzeczy szukają użytkownicy poprzez wyszukiwarkę obrazów w Google?

Użytkownicy wyszukiwarki grafiki poszukują w niej przede wszystkim:

  • mebli,
  • dekoracji wnętrz,
  • pomysłów na urządzenie, aranżację i wystrój wnętrz,
  • elementów wystroju wnętrz,
  • oświetlenia,
  • armatury łazienkowej,
  • odzieży i ubrań,
  • obuwia,
  • biżuterii,
  • wzorów schodów,
  • domów gotowych,
  • drewnianych domków letniskowych,
  • ekskluzywnych nieruchomości (np. dom wśród drzew),
  • prezentów,
  • pomysłów na prezent,
  • dekoracji świątecznych,
  • plakatów,
  • obrazów,
  • kosmetyków,
  • roślin i kwiatów,
  • części samochodowych (w celu doboru do swojego samochodu),
  • usług fryzjerskich (galerii fryzur),
  • hoteli,
  • kwater,
  • zwierząt,
  • rzeczy, których nazwy nie znają,
  • i innych.

Jak działa wyszukiwanie obrazów w Google?

Poniżej przykład wyszukiwania na frazę „szare meble do salonu”.

Już podczas wpisywania frazy, wyszukiwarka podpowiada inne możliwe zapytania, którymi użytkownik może się kierować poszukując interesujących go rzeczy.

Podstawę do tworzenia podpowiedzi stanowi zawartość indeksu wyszukiwarki. Podpowiedzi są także dobrane dla konkretnego użytkownika na podstawie jego aktywności w Internecie i wcześniejszych wyszukiwań. Często w tym miejscu pojawia się nazwa konkretnego producenta, jego Brand.

Po sprecyzowaniu zapytania, wyszukiwarka prezentuje użytkownikowi wyniki wyszukiwania. Lista wyników zawiera zdjęcia produktów odpowiadające na zapytanie jakie użytkownik wysłał do wyszukiwarki.

Oprócz zdjęć, pod polem wyszukiwania, umieszczone są podpowiedzi innych zapytań, które wyszukiwarka sugeruje użytkownikowi, aby ich użył chcąc odnaleźć interesujące go produkty i usługi. Jest to także miejsce, w którym może znaleźć się nazwa marki, nazwa producenta / brand lub nazwa brandowa.

To najważniejsze miejsce, w którym powinny być znaleźć się zdjęcia, aby uzyskać większą widoczność, a tym samym skierować na stronę internetową nowych użytkowników.

Po kliknięciu w jeden z wyników wyszukiwania, otwiera się podgląd zdjęcia, na którym oprócz powiększonego zdjęcia, umieszczony jest jego tytuł, podpis i link do strony internetowej.

Jeśli zdjęcie przedstawia produkt, znajdą się tutaj także:

  • cena produktu i waluta,
  • opinie użytkowników o produkcie w postaci gwiazdek,
  • status dostępności produktu.

Dodatkowo prezentowana jest informacja o prawach autorskich do zdjęcia.

Co oznacza pozycjonowanie obrazów w Google?

Pozycjonowanie obrazów to działanie, mające na celu umieszczenie zdjęć produktów i grafik prezentujących usługi na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google Images.

Dla nas jet to szereg elementów, które trzeba wykonać, aby uzyskać oczekiwany efekt. Dla wielu wykonawców podobnych usług, pozycjonowanie zdjęć to uzupełnienie opisu obrazka. I to wszystko co są w stanie zrobić.

Nie pozwala im na to mała wiedza techniczna z zakresu programowania stron internetowych i użytych technologii. Nie posiadają odpowiednich narzędzi programistycznych i technicznych wspomagających proces. To co są w stanie zrobić, to zainstalować wtyczkę do systemu WordPress, która włączy jakąś funkcjonalność. Wiem, że w przypadku wysokiej konkurencyjności produktów, to za mało aby uzyskać zadowalające efekty w postaci zwiększonej ilości wejść z wyszukiwarki.

Ja tak nie działam. Tworzę własne technologie oraz modyfikuję gotowe rozwiązania, zwiększając w znacznym stopniu ich funkcjonalność. Projektuję systemy automatyczne, które generują dane za pomocą algorytmów, po to aby prezentować odpowiednią informację dla robota wyszukiwarki i użytkownika.

Na jakie efekty mogę liczyć?

Poniżej prezentuję statystyki ruchu pozyskanego z wyszukiwarki grafiki.

Nawet bez podawania adresu strony i branży w jakiej pracuje, wydają się nam imponujące. Zwłaszcza, że mam porównanie ze stroną internetową opartą o WordPress, która nie posiada mechanizmów optymalizacji pod wyszukiwanie zdjęć.

Witryna, której statystyki prezentuję poniżej, generuje 26-krotnie większy ruch z obrazów, niż inna znana nam strona z tej samej branży, bez mechanizmów optymalizacji.

Dlaczego oferta pozycjonowania obrazów w Google jest taka tajemnicza?

Ponieważ wiedza, to najważniejsza przewaga konkurencyjna w Internecie, nie chcę się nią dzielić na forum publicznym.

Moja konkurencja nie wpadła jeszcze na te rozwiązania, które wdrażam o wielu lat. Jestem innowatorem w tym temacie. Jestem pozycjonerem, specjalistą SEO i jednocześnie programistą, specjalizującym się w systemie CMS WordPress. Szybko wdrażam swoje pomysły i przynoszę mierzalne korzyści swoim Klientom.

DLACZEGO JA?

Od ponad 18 lat zajmuję się projektowaniem, tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, zdobywając niezbędną wiedzę i doświadczenie. Pozycjonując i optymalizując stronę internetową pod wyszukiwanie grafiki pracuję w modelu Full Stack Developer – czyli potrafię i robię wszystko samodzielnie. Analizując serwis internetowy w jednym momencie wprowadzam modyfikacje w różnych jego elementach, bez potrzeby czekania na wykonanie danego zakresu prac przez specjalistę z innej dziedziny, np. programistę PHP, Front-End Developera, Analityka czy Pozycjonera SEO.