Wdrożenie Google Consent Mode v2 na stronie internetowej

Wdrożenie Consent Mode wersja v2

Wdrożenie Consent Mode w wersji 2

Usługa jest kompleksowa i w jej skład wchodzi wdrożenie trybu uzyskiwania zgody użytkownika na przetwarzanie danych (Consent Mode V2 Advanced) z wykorzystaniem Banera Cookie.

Wdrożenie Consent Mode, czyli trybu uzyskiwania zgody użytkownika na śledzenie i personalizację jest najłatwiejszym sposobem aby wypełnić wymagania rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) i dyrektywy Unii Europejskiej o prywatności elektronicznej.

Dzięki wdrożeniu trybu zgody użytkownika na stosowanie plików cookie (Consent Mode), systemy analityczne i reklamowe dynamicznie dostosują działanie na podstawie udzielonych zgód. Dotyczy to m.in. takich systemów jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Facebook Ads, Microsoft Ads i innych tagów firm zewnętrznych, które tworzą lub odczytują pliki cookie.

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę wdrożenia Consent Mode w wersji 2 (tryb advanced)

Pozwól, że przeanalizuję Twoją stronę i zaproponuję odpowiednie rozwiązanie najbardziej optymalne dla Ciebie.

KORZYŚC DLA CIEBIE

Bez abonamentu
czy innych opłat w przyszłości

Bez ograniczeń
liczby stron w witrynie

Bez ograniczeń
liczby wyświetleń

Jaka jest cena i Ile kosztuje wdrożenie trybu uzyskiwania zgody Consent Mode?

Koszt wdrożenia: 800 zł z VAT

Bez abonamentu czy innych opłat w przyszłości.
Bez ograniczeń liczby stron w witrynie.

Bez ograniczeń liczby wyświetleń.

Cena zawiera 23% podatku VAT.

W przypadku bardzo rozbudowanych stron internetowych koszt wdrożenia może ulec zmianie. Cena będzie ustalona indywidualnie. Wyślij zapytanie przez formularz aby uzyskać szczegółową ofertę dla Twojej strony internetowej.

! ! ! RABATY PRZY WIĘKSZEJ ILOŚCI STRON ! ! !

KORZYŚCI
Z WDROŻENIA CONSENT MODE V2

Gwarancja że Twoja strona internetowa jest zgodna
z przepisami RODO i GDPR

Możliwość korzystania z pomiarów, personalizacji reklam
i remarketingu

Uniknięcie zablokowania konta reklamowego w Google Ads
i utrzymanie ciągłości działań marketingowych

Tryb uzyskiwania zgody Consent Mode v2

Jeśli z Twojej strony internetowej korzysta użytkownik z Unii Europejskiej, a jego działania mierzysz za pomocą tagów Google, musisz przekazać Google jego wybory dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych. 

Oznacza to, że jeśli na stronie masz zainstalowane usługi Google Analytics bądź pomiar konwersji Google Ads, wymagane jest wysłanie do systemu Google stanu zgody użytkownika na przetwarzanie .

Tryb uzyskiwania zgody umożliwia dostosowywanie działania tagów Google na podstawie stanu zgody użytkownika na przetwarzanie danych. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na zapisywanie danych Google Ads lub Analytics, powiązane tagi Google odpowiednio dostosowują swoje działanie.

Aby nadal korzystać z funkcji służących do pomiarów, personalizacji reklam i remarketingu, musisz uzyskać od użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego zgodę na wykorzystywanie danych osobowych oraz udostępniać Google sygnały dotyczące zgody. 

Wdrożenie Consent Mode w trybie Advanced

Wdrożenie Consent Mode można wykonać w dwóch trybach:

  • basic,
  • advanced.

W trybie Basic uruchomienie tagów Google jest blokowane jeśli użytkownik nie wyraził zgody na przetwarzanie danych.

W trybie Advanced tagi Google są uruchamiane także jeśli użytkownik nie wyraził zgody na przetwarzanie danych. W tym trybie korzystając z sygnałów dotyczących zgody użytkownika, stosowane jest modelowanie konwersji, aby odzyskać informacje o konwersjach utraconych z powodu braku zgody użytkowników na przetwarzanie danych.

Oferowane wdrożenie Consent Mode jest realizowane w trybie Advanced czyli bez blokowania tagów Google jeśli zgoda nie została udzielona.

Umożliwia to modelowanie liczby konwersji w przypadku luk w ich rejestrowaniu z powodu braku zgody.

Co wchodzi w skład wdrożenia Consent Mode V2

W skład usługi wchodzi:

  • Kompleksowa realizacja usługi.
  • Prawidłowe wdrożenie trybu uzyskiwania zgody za pomocą Google Tag Manager.
  • Wdrożenie Cookie Baner na stronie internetowej.
  • Dostosowanie działania Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Microsoft Ads i tagów firm zewnętrznych, które tworzą lub odczytują pliki cookie, zgodnie ze zgodami udzielonymi przez użytkownika.
Uwaga na oszustwa!

Wdrożenie Consent Mode to nie tylko wyświetlenie okienka użytkownikowi banera cookie.

Często zdarza się, że pomimo braku zgody użytkownika na przetwarzanie danych, ciasteczka cookie i tak zostają zapisane i użyte do identyfikacji użytkownika. W skutek czego użytkownik jest śledzony bez zgody.

Takie wdrożenie jest błędne i nie chroni Was w przypadku kontroli przez UODO.

W ramach usługi otrzymujesz:

  • prawidłowe wdrożenie Consent Mode w wersji 2,
  • wdrożenie consent mode w trybie Advanced bez blokowania tagów Google,
  • baner zgody na cookies,
  • kolorystykę banera dopasowaną do strony,
  • możliwość dostosowania tekstu banera i zgód,
  • responsywność, czyli poprawny wygląd na urządzeniach mobilnych,
  • wdrożenie przez Google Tag Manager,
  • wdrożenie consent mode dla usług Google.

Jeśli to konieczne, w ramach zlecenia wykonuję także podstawowe konfiguracje wymaganych do wdrożenia Consent Mode usług Google w podstawowym zakresie.

Jak długo trwa wdrożenie Consent Mode v2?

Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody Consent Mode trwa zazwyczaj od 1 do 3 dni roboczych.

Czas wdrożenie zależy od poziomu skomplikowania oprogramowania strony internetowej, ilości zainstalowanych skryptów marketingowych oraz ilości zmian koniecznych do wykonania w systemach analitycznych i reklamowych.

Najczęściej zadawane pytania o Consent Mode V2

Nie. Nieprawdą jest twierdzenie części wykonawców, że Consent Mode może wdrożyć tylko certyfikowany partner zweryfikowany przez Google.

Skuteczne wdrożenie Consent Mode jest sygnalizowane w panelu administracyjnym Google Analytics, co możesz samodzielnie sprawdzić po wdrożeniu.

Nie. Nieprawdą jest twierdzenie części wykonawców, że moduł Consent Mode powinien posiadać funkcję rejestrowania każdego udzielenia zgdody na Cookies i przetwarzanie danych osobowych.

Owszem, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, zawiera Artykuł 30 pt. Rejestrowanie czynności przetwarzania.

Trzeba jednak zauważyć, że w zamierzeniu ustawodawcy  nie było rejestrowanie każdej czynności zgody. Zwłaszcza w biorąc pod uwagę dane, które mają być zawarte w rejestrze.

Dodatkowo, w punkcie 3 jest napisane: Rejestry, o których mowa w ust. 1 i 2, mają formę pisemną, w tym formę elektroniczną.

Osoba tworząca to rozporządzenie z pewnością nie miała zamiaru nakładać obowiązku rejestrowania każdej zgody na Cookies. Bo to by oznaczało przechowywanie rejestru w formie drukowanej. Chyba nikt sobie nie wyobraża przechowywania tysięcy jaki nie milionów stron wydruków.

Wystarczy aby prowadzić prosty papierowy rejestr z wpisem zawierającym informację o przetwarzaniu danych osobowych na stronie internetowej, to wszystko.

Wzory rejestrów czynności przetwarzania można znaleźć w internecie.

Nie. Consent Management Platform (CMP) to platforma, która dostarcza oprócz banera cookies dodatkowe narzędzia, np. statystyki odrzuceń zgody. Jeśli nie potrzebujesz tych danych, wystarczy standardowa integracja.

Przykładem CMP jest Cookiebot. Polecany przez wiele osób z powodu atrakcyjnego planu darmowego. Niesty osoby, które polecają tę platformę zapominają, że Cookiebot nie spełnia wymogów prawa w zakresie GDPR. Baner cookies zapisuje adres IP komputera użytkownika nawet jeśli ten nie wyraził zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zgodnie z prawem Unii Europejskiej adres IP komputera jest daną osobową i na jego zapisanie wymagana jest zgoda.

Tak. Nie ma żadnych ograniczeń ani limitów. Pamiętaj jednak, że wdrożenie dotyczy jednej strony internetowej.  

Wdrożenie dotyczy jednej strony internetowej. Nie domeny, lecz strony internetowej. Jeśli w domenie masz kilka stron internetowych. np. w katalogach bądź na subdomenie – każdą z tych stron należy traktować osobno.

W ramach usług, które świadczę nie ma żadnej różnicy.

Podział wynika tylko i wyłącznie z potrzeby pozycjonowania strony na konkretne słowa kluczowe.

Zarówno wdrożenie Banera Cookie i trybu zgody Google Consent Mode zawiera pełny zakres usługi mający na celu dostosowanie strony do wymogów Google.