Wdrożenie Cookie Baner z trybem uzyskiwania zgody

Ilustracja Cookies Baner Zgoda na Cookie Consent Mode

Wdrożenie Cookie Baner z trybem uzyskiwania zgody

Wdrożenie Cookie Baner z trybem uzyskiwania zgody użytkownika na śledzenie i personalizację jest najłatwiejszym sposobem aby wypełnić wymagania rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) i dyrektywy Unii Europejskiej o prywatności elektronicznej.

Usługa jest kompleksowa i dotyczy wykonania Banera Cookie oraz wdrożenie trybu uzyskiwania zgody Consent Mode w wersji 2 (najnowszej).

Kiedy wymagany jest baner cookie z trybem uzyskiwania zgody na zapisanie cookie zgodnie z GDPR i RODO?

  • Jeśli na stronie internetowej zapisywane są ciasteczka pozwalające na identyfikację użytkownika.
  • Jeśli na stronie internetowej są zainstalowane statystyki Google Analytics, Facebook Pixel bądź inne systemy analityczne.
  • Jeśli na stronie zainstalowane są systemy reklamowe np. Google Ads, Facebook Ads czy Microsoft Ads.

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę wdrożenia Baneru Cookies z trybem uzyskiwania zgody użytkownika na śledzenie i personalizację.

Pozwól, że przeanalizuję Twoją stronę i zaproponuję odpowiednie rozwiązanie najbardziej optymalne dla Ciebie.

Ile kosztuje wdrożenie Banera Cookies nowego typu z trybem uzyskiwania zgody?

Koszt wdrożenia: 800 zł z VAT

Bez abonamentu czy innych opłat w przyszłości.
Bez ograniczeń liczby stron w witrynie.

Bez ograniczeń liczby wyświetleń.

Cena zawiera 23% podatku VAT.

W przypadku bardzo rozbudowanych stron internetowych, koszt wdrożenia może ulec zmianie. Wyślij zapytanie przez formularz aby uzyskać szczegółową ofertę dla Twojej strony internetowej.

! ! ! RABATY PRZY WIĘKSZEJ ILOŚCI STRON ! ! !

KORZYŚCI
Z POSIADANIA BANERU COOKIES

Gwarancja że Twoja strona internetowa jest zgodna
z przepisami RODO

Dobra współpraca strony www
z systemami analitycznymi
Google Analytics

Uniknięcie zablokowania konta reklamowego w Google Ads
i utrzymanie ciągłości działań marketingowych

Tryb uzyskiwania zgody (Consent Mode)

Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody otrzymuje informacje o zgodach udzielonych przez użytkownika i na tej podstawie dostosowuje działanie systemów analitycznych Google Analytics, Google Ads oraz tagów innych firm, które tworzą lub odczytują pliki cookie.

Tryb uzyskiwania zgody umożliwia optymalizację pod kątem celów biznesowych przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności użytkowników. Gdy użytkownicy odmówią zgody, tagi nie zapisują plików cookie, a zamiast tego wysyłają do Google sygnały o aktywności użytkownika. 

Jeśli korzystasz z Google Analytics 4 (GA4), Google wypełnia luki w gromadzonych danych za pomocą modeli konwersji.

Zyskujesz gwarancję zgodności z RODO i GDPR

Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z października 2019 r. niedopuszczalne jest instalowanie cookies bez wyraźnej zgody użytkownika.

Prawo obowiązujące w Unii Europejskiej zabrania informacji o użytkowniku, które w sposób bezpośredni bądź pośredni pozwolą na jego identyfikację.

Nie można zatem, tak jak się praktykowało do tej pory, wyświetlić tylko okienka informacji o przetwarzaniu plików cookies. 

Konieczne jest uzyskanie wyraźnej zgody użytkownika przed zapisaniem cookies na urządzeniu.

Zapewniasz dobrą współpraca strony internetowej z Google Analytics

Jeśli chcesz prowadzić skuteczne działania marketingowe w Internecie, powinno zależeć Ci na identyfikowaniu użytkownika w systemie statystyk Google Analytics.

Oczywiście nie chodzi o zidentyfikowanie konkretnej osoby, bo wszelkie dane osobowe są anonimizowane. Chodzi o śledzenie zachowania tego samego użytkownika kiedy korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, platformach, portalach i kanałach medialnych.

Darmowy system statystyk Google Analytics domyślnie identyfikuje użytkownika i zapisuje identyfikatory śledzenia w plikach cookies.

Abyś mógł identyfikować użytkownika Google Analytics na swojej stronie internetowej zgodnie z RODO, konieczne jest uzyskanie zgody użytkownika na identyfikację i zapisanie plików cookies z informacjami o użytkowniku.

Jeśli nie zależy Ci na identyfikacji użytkownika możliwa jest konfiguracja GA, w której opcja identyfikacji użytkownika jest wyłączona.

Jeśli zatem na Twojej stronie internetowej jedyną usługą Google są statystyki Google Analytics, wystarczy że identyfikacja użytkownika zostanie wyłączona aby spełnić RODO.

Wyłączenie identyfikacji trzeba zrobić manualnie gdyż domyślnie ta opcja jest włączona. 

Wyłączenie identyfikacji użytkownika spowoduje ograniczenie ilości danych przesyłanych do Google Analytics. Jeśli na stronie internetowej są zainstalowane statystyki Google Analytics 4 (GA4), Google wypełnia luki w gromadzonych danych za pomocą modeli konwersji.

Unikniesz zablokowania konta reklamowego w Google Ads

Publikacja reklam spersonalizowanych, remarketing i wykorzystanie danych o konwersji w systemie reklamowym Google Ads  od właściciela strony internetowej wymaga uzyskania zgody użytkownika na identyfikację.

System reklamowy po wykryciu braku zgody Consent Mode wyznacza termin dostosowania do zasad, zazwyczaj jest to 30 dni. 

Na 7 dni przed jego upłynięciem przesyła ostateczne wezwanie do dostosowania strony internetowej do wymagań Google Ads. Jeśli termin minie, a dostosowanie nie nastąpi, konto reklamowe zostaje zablokowane.

Trzeba zaznaczyć, że ewentualna korespondencja właściciela strony internetowej z Supportem Google nie przerywa biegu czasu do zablokowania konta.

Dlatego o wdrożenie mechanizmu uzyskiwania zgody użytkownika na cookies (Cookie Consent Mode) warto rozpocząć już teraz i wykonać je starannie, nie czekając na upomnienie z Google Ads.

BANER COOKIE ZGODNY Z RODO / GDPR - PRZYKŁAD

Consent Mode Cookie Banner

Nieaktualna wersja baneru cookie

Baner akceptacja cookie starego typu

Większość stron internetowych posiada prosty komunikat informujący o używaniu plików cookies, często w postaci paska na dole strony z przyciskiem pozwalającym zamknąć okno komunikatu.

Taka informacja o korzystaniu z cookies w większości przypadków nie jest wystarczająca.

Przykład prawidłowego baneru cookie zgodnego z RODO / GDPR

Prawidłowe wdrażanie trybu uzyskiwania zgody na personalizację reklam – tzw. baner cookie zgodny z RODO / GDPR powinien:

  • mieć domyślnie wyłączone ciasteczka i skrypty śledzące,
  • pozwalać na zaakceptowanie wszystkich zgód jednym kliknięciem,
  • pozwalać na dostosowanie zgód zgodnie z preferencjami użytkownika,
  • pozwalać na modyfikację zgód udzielonych przez użytkownika w każdym momencie,
  • zawierać odnośnik do polityki prywatności strony www,
  • zawierać odnośnik do polityki prywatności usług Google.

Nowy baner cookie daje użytkownikowi możliwość wyrażenie zgody na wszystkie pliki oraz pozwala dostosować zgody użytkownika.

Użytkownik może także w dowolnym momencie cofnąć bądź zmodyfikować udzielone zgody.

Przykładowy baner wyrażenia zgody na ciasteczka
Cookie Baner - Przykład - Consent Mode Cookie Banner

Czy potrzebuję Cookie Management Platform?

Nie. W większości przypadków do zapewnienia zgodności strony internetowej z zasadami RODO i GDPR ePrivacy wystarczy wdrożenie Consent Mode za pomocą banera.

Uwaga: Wdrożenie narzędzia Cookie Management Platform wiąże się z comiesięcznymi kosztami za utrzymanie baneru cookie na stronie. Jeśli masz wątpliwości, czy jednak nie zdecydować się na wdrożenie Cookie Management Platform, skontaktuj się ze mną.

Co wchodzi w skład wdrożenia baneru cookie?

W skład usługi wchodzi:

  • prawidłowe wdrożenie trybu uzyskiwania zgody za pomocą Google Tag Manager, 
  • zainstalowanie cookie banera na stronie internetowej,
  • dostosowanie działania Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Microsoft Ads i tagów firm zewnętrznych, które tworzą lub odczytują pliki cookie, zgodnie ze zgodami udzielonymi przez użytkownika.
Uwaga na oszustwa!

Wdrożenie banera to nie tylko wyświetlenie okienka użytkownikowi.

Często zdarza się, że pomimo braku zgody użytkownika cookie i tak zostaje zapisane i użyte do identyfikacji użytkownika. W efekcie użytkownik jest śledzony bez swojej zgody.

Taki baner jest bezużyteczny i nie chroni Was w przypadku kontroli przez UODO.

W ramach usługi otrzymujesz:

  • prawidłowe wdrożenie Consent Mode w wersji 2,
  • baner zgody na cookies,
  • kolorystykę banera dopasowaną do strony,
  • możliwość dostosowania tekstu banera i zgód,
  • responsywność, czyli poprawny wygląd na urządzeniach mobilnych,
  • wdrożenie przez Google Tag Manager,
  • wdrożenie consent mode dla usług Google.

Usługa nie zawiera wdrożenia platformy Cookie Management Platform
służącej  do rozszerzonego zarządzania zgodami. 

Oferta na wdrożenie baneru cookie wraz z platformą Cookie Management Platform znajduje się na stronie usługi.

Jak długo trwa wdrożenie?

Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody Consent Mode z Banerem Cookie trwa zazwyczaj od 2 do 5 dni roboczych.

Czas wdrożenie zależy od poziomu skomplikowania oprogramowania strony internetowej, ilości zainstalowanych skryptów marketingowych oraz ilości zmian koniecznych do wykonania w systemach analitycznych i reklamowych.

Uwagi

W ramach tej usługi nie zakładam i nie konfiguruję usług Google Tag Manager, Google Analytics i Google Ads (jeśli wymagane). Usługi te powinny istnieć, działać na stronie i być skonfigurowane w zakresie podstawowym, czyli tak jak są zaraz po ich uruchomieniu.

Potrzebujesz wdrożenia statystyk Google? Sprawdź ofertę na Wdrożenie Google Analytics 4 (GA4)